Vanuit de ambities van het schoolplan 2012-2016 heeft het Dalí College stappen richting gepersonaliseerd leren gezet. Na een pilot in de brugklas in het schooljaar 2015-2016 werkt de gehele school daarna sinsdien met onderdelen van gepersonaliseerd leren.
Naast de wekelijkse coaching, dagstart, dagsluit, docentenstart en het werken met de learning portal dienen we verder te ontwikkelen om aan de uitgangspunten van gepersonaliseerd leren optimaal vorm geven. Onderwijs op maat, waarbij de leerling eigenaar is van zijn of haar leerproces. Om dit te realiseren dienen we aandacht te blijven schenken en keuzes te maken ten aanzien van: individuele coaching, didactisch coachen, vorm geven aan persoonlijke roosters, keuzevrijheid voor leerling, onderwijs op maat door te kunnen versnellen, verbreden en te verdiepen en het maatwerk diploma. Waardoor we gepersonaliseerd leren in de hele organisatie vorm kunnen geven.
Gepersonaliseerd leren waarbij:
Dit stelt de leerling in staat eigenaarschap te nemen en het eigen leerproces steeds meer zelf vorm te geven.