De Wolfert van Borselen scholengroep staat voor uitdagend en goed voortgezet onderwijs dat kansen biedt voor iedereen. Het onderwijs wordt aangeboden op zes locaties. Elke locatie hanteert dezelfde uitgangspunten, maar heeft een eigen profiel en uitstraling. De scholengroep hecht veel waarde aan deze ‘eenheid in verscheidenheid’.
Elke locatie heeft een eigen directie die integraal verantwoordelijk is voor het onderwijs en de organisatie ervan. De zes locatiedirecties leggen verantwoording af aan de centrale directie van de Wolfert van Borselen scholengroep. Deze legt op haar beurt verantwoording af aan het schoolbestuur: Stichting BOOR (Bestuur Openbaar Onderwijs Rotterdam).
De Wolfert van Borselen scholengroep heeft landelijk een naam opgebouwd als het gaat om goed, gedifferentieerd onderwijs voor leerlingen van diverse achtergronden en nationaliteiten. Alle leerlingen mogen zijn wie zij willen zijn en ze respecteren de ander. Het leerstofaanbod doet recht aan de pluriforme wereld waarin ze opgroeien (think global, act local). Leerlingen leren hoe ze kunnen reflecteren en hoe ze zich zelfstandig én samen met anderen kunnen ontwikkelen (growth mindset). Iedereen haalt het beste uit zichzelf met behulp van inspirerende docenten in een veilige omgeving (learning is how to challenge yourself). Ook voor medewerkers geldt dat zij de kans krijgen om zich te ontwikkelen; de scholengroep stimuleert samenwerking en initiatief.
Daarnaast legt elke Wolfertlocatie eigen accenten en heeft daarmee een missie en profiel. Allemaal sluiten ze uiteraard aan bij de missie en visie van de scholengroep als geheel.
De Wolfert loopt op sommige onderdelen van het onderwijs voorop. Zo geniet het aanbod van Wolfert Tweetalig landelijke naam en faam, en is de integratie van ISK en het reguliere aanbod op Wolfert College een voorbeeld voor anderen. De twee daltonscholen leveren substantiële bijdragen aan de Nederlandse Dalton Vereniging (NDV). Wolfert Lansing timmert aan de weg met een tweetalig vmbo en door nadrukkelijk de verbinding te zoeken met de samenleving. De Rotterdam International Secondary School (RISS), heeft zeer aansprekende onderwijsresultaten. De visie en missie van de RISS is:
Our Vision
Educating for self-awareness, curiosity and integrity in a changing world.
Our Mission
Our mission is for every student to enjoy their youth.
We will do this by providing innovative approaches to learning, encouraging achievement, fostering international mindedness with local and global engagement, modelling ethical behaviour and acting respectfully and with honesty.
De Wolfert van Borselen scholengroep wil niet alleen een aantrekkelijke school zijn voor ambitieuze leerlingen, maar ook een goed werkgever voor alle medewerkers! Dat proberen we te bereiken door moderne arbeidsverhoudingen en arbeidsvoorwaarden. Werken op de Wolfert vraagt soms meer, maar levert ook meer op.
Moderne arbeidsverhoudingen worden bereikt door het systematisch afstemmen van de inzet, kennis en bekwaamheden van medewerkers op de doelen van onze school. Kort gezegd betekent dit dat wij veel aandacht besteden aan een goede en permanente personeelszorg. Het accent ligt op een preventie van arbeidsproblemen door het bieden van goede hulp en goede doorgroeimogelijkheden. Gelet op het bijzonder lage ziekteverzuim van onze school lijken we daar aardig in te slagen.
Naast de aandacht voor al onze collega’s investeren wij veel in het opleiden van nieuwe leraren, hebben wij een grote inbreng in het programma van de lerarenopleidingen en doen we veel moeite om nieuwe docenten goed op te vangen en te scholen op de profielen van de Wolfert. Daarvoor heeft de school eigen afdelingen Interne Opleidingen. En wie zich goed ontwikkelt, kan ook rekenen op goede promotiemogelijkheden. Kortom: een school met veel mogelijkheden voor alle medewerkers!
De Wolfert van Borselen is met recht een kleinschalig georganiseerde school te noemen. Elke afdeling werkt met kernteams van mentoren en docenten die het merendeel van hun lessen op een bepaalde afdeling geven. Ieder kernteam heeft een eigen kernteamleiding. Zo leren leerlingen (en hun ouders) en docenten elkaar snel en goed kennen.
Dit heeft een positieve invloed op het onderwijs en de begeleiding. De communicatielijnen zijn kort. Bovendien – en dat is zeker zo belangrijk – draagt de kleinschalige organisatie bij aan een ontspannen sfeer waarin men elkaar kan aanspreken. Als het nodig is, ook op ieders verantwoordelijkheid in de omgang met elkaar.
We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.