De Kyckert heeft de ambitie om een school te zijn die in de omgeving wordt gezien als een betrouwbare partner in de opvoeding en ontwikkeling van kinderen. Zij werkt hierin samen met diverse instanties, waaronder de brede school, om kinderen in de leeftijd van 2 tot 12 jaar naast de didactische ontwikkeling ook een sociaal-emotionele en brede ontwikkeling mee te geven. De leerling staat in 2024 nog meer centraal in ons onderwijs. Het bieden van kwaliteit en kansen voor onze leerlingen en het geven van een eigen verantwoordelijkheid zijn kerngedachten die hierbij uitgedragen worden.
Net als bij het koersplan van het bestuur is ons schoolplan gebaseerd op de gouden Circkel van Sinek (2009). Dit model gaat er vanuit dat excellerende organisaties werken van binnen naar buiten.
Onze school is zich ervan bewust waarom (why) we er zijn en heeft dit vertaald in een missie. In onze visie leggen we via onze kernwaarden uit, hoe (how) wij onze missie naleven. Wat (what) wij als school in de komende jaren willen bereiken, onze ambities, zijn hieruit voortgekomen.
Missie
Samen op eigen wijze Ons ideaal is dat elk kind na het verlaten van één van onze basisscholen zegt: “Ik heb een leuke schooltijd gehad. Ik heb veel geleerd van en met anderen. En, ik heb vertrouwen dat ik in de toekomst kan worden wie ik wil.”
Identiteit Onze onderwijskundige en pedagogische identiteit, ons DNA, kenmerkt zich door:
Vertrouwen Vertrouwen is de basis van elke relatie. We zijn betrouwbaar en integer naar onszelf, de kinderen en hun ouders. We bouwen aan zelfvertrouwen. Dat doen we open en transparant. Kinderen krijgen de ruimte om te experimenteren, te onderzoeken en te ondernemen.
Inspireren De ontwikkeling van kinderen en leerkrachten staat centraal. We inspireren elkaar, leren met en van elkaar en dagen elkaar uit. We stimuleren talenten om tot bloei te komen. Een uitdagende en rijke leeromgeving zorgt voor inspiratie. Onze leerlingen en medewerkers leren en werken met plezier.
Samen Door een goede samenwerking kun je echt iets voor elkaar betekenen. We slaan met alle betrokkenen, binnen en buiten onze organisatie, de handen ineen zodat kinderen zich optimaal (volledig) kunnen ontwikkelen. Samenwerking betekent rekening houden met elkaar. Interesse hebben in de ander zonder oordelen.
Visie
Visie op onderwijs Mensen zijn van jongs af aan nieuwsgierig, leergierig en uit op sociale binding. Door tegemoet te komen aan de basisbehoefte van een relatie, autonomie en competentie ontstaat een sterke motivatie. Dat is de motor voor groei en persoonlijke ontwikkeling.
Ons onderwijs heeft oog voor de sterk veranderende omgeving en is toekomstgericht. Er is aandacht voor de belevingswereld, de diverse leergebieden en de wijze waarop wordt geleerd. Samen met de leerlingen nemen wij de ruimte om op een eigen manier wijs te worden. Op onze openbare scholen is iedereen welkom. Uitgangspunt is dat we open, tolerante en verantwoordelijke burgers zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor hoe we de aarde doorgeven aan volgende generaties. We leren kinderen wat ze zelf kunnen bijdragen en geven het goede voorbeeld.
Werkomgeving
West Openbaar Onderwijs is een lerende organisatie. Onze medewerkers geven leerlingen een stevige basis aan kennis en sociale vaardigheden mee. Dit vergroot hun kansen in het voortgezet onderwijs. Wij geven modern onderwijs en daar hoort voor ons een intensief gebruik van ICT bij. Onze medewerkers krijgen moderne ICT-devices en wij investeren ook in nieuwe kennis voor onze leerkrachten. Zo starten we in de toekomst met een interne opleidingsacademie. Ga je aan de slag als startende leerkracht? Dan ondersteunen en begeleiden we je intensief. Ook krijg je veel mogelijkheden om door te groeien.Onze scholen zijn veilig en we besteden veel aandacht aan een prettige en comfortabele huisvesting. De scholen zijn een fijne plek om te leren én te werken. Voor enkele scholen zijn vergevorderde plannen voor nieuwbouw.
We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.