Speciaal (basis) onderwijs
Speciaal
Openbaar
110 Leerlingen
Omschrijving van Mr. De Jonghschool
De Mr G.T.J. de Jonghschool is een school voor Speciaal Onderwijs (SO). Onze school biedt onderwijs, zorg en opvoeding aan kinderen met ernstige gedragsproblemen en/of psychiatrische stoornissen. De school behoort tot de zogenaamde cluster 4 scholen.
Op de Mr G.T.J. de Jonghschool zitten rond de 110 kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar. De kinderen zijn verdeeld over 9 groepen, waarbij de groepsgrootte varieert van 10 tot maximaal 13 kinderen.
Het onderwijs, de zorg en de opvoeding op de school worden verzorgd door een zeer gemotiveerd team van medewerkers.
Een team dat zich met hart en ziel inzet, om uit ieder kind het beste naar boven te halen en om vaardigheden te ontwikkelen, waarmee ieder kind voorbereid wordt op de maatschappij.
Op de Mr De Jonghschool wordt elk kind een nieuwe kans geboden. Daarbij is het belangrijk dat de ouders en de school samenwerken.
Op het moment, dat een kind op onze school een plaats krijgt, is er sprake van een problematische persoonlijkheidsontwikkeling en een moeizame sociaal-emotionele ontwikkeling.
Dit uit zich in allerlei gedragsproblemen thuis, op straat, maar ook op de basisschool. Door de gedragsproblemen dreigt het kind de aansluiting met de maatschappij te missen.
Op de Mr G.T.J. de Jonghschool zitten rond de 110 kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar. De kinderen zijn verdeeld over 9 groepen, waarbij de groepsgrootte varieert van 10 tot maximaal 13 kinderen.
Het onderwijs, de zorg en de opvoeding op de school worden verzorgd door een zeer gemotiveerd team van medewerkers.
Een team dat zich met hart en ziel inzet, om uit ieder kind het beste naar boven te halen en om vaardigheden te ontwikkelen, waarmee ieder kind voorbereid wordt op de maatschappij.
Op de Mr De Jonghschool wordt elk kind een nieuwe kans geboden. Daarbij is het belangrijk dat de ouders en de school samenwerken.
Op het moment, dat een kind op onze school een plaats krijgt, is er sprake van een problematische persoonlijkheidsontwikkeling en een moeizame sociaal-emotionele ontwikkeling.
Dit uit zich in allerlei gedragsproblemen thuis, op straat, maar ook op de basisschool. Door de gedragsproblemen dreigt het kind de aansluiting met de maatschappij te missen.