Basisonderwijs
Regulier / Algemeen, Speciaal
Rooms-Katholiek
210 Leerlingen
Omschrijving van 't Geerke
Onze school
Onze school, ’t Geerke staat in het dorp Puiflijk (gemeente Druten) en heeft rond de 210 leerlingen. De leerlingen komen uit Puiflijk en het naastgelegen dorp Druten. Wij zijn een vreedzame school, we hechten veel waarde aan het pedagogisch klimaat.
Hier staan we voor
Onze missie
Wij zorgen er samen voor dat iedereen er mag zijn en zich optimaal kan ontwikkelen.
In onze missie zitten de zes kernwaarden verweven:
Onze visie op onderwijs, de stip op de horizon is onderverdeeld in de volgende punten:
Kinderen zijn eigenaar van hun eigen leerproces middels een eigen portfolio en een weektaak waarin persoonlijke doelen centraal staan. Samen met ouders is het kind zelf de belangrijkste gesprekspartner, waarbij het kind in zijn totaliteit wordt gezien. In de driehoek kind-ouder-leerkracht maken we groei mogelijk en voelt het kind zich betrokken en medeverantwoordelijk.
We willen iedereen in beweging zetten om zich optimaal te ontwikkelen. Omdat iedereen dit op een andere manier en een ander tempo doet, werken we groepsdoorbroken en zijn we op weg naar een vorm van gepersonaliseerd leren.
Wij willen kinderen onderwijs op maat bieden, passend bij ieders ondersteuningsbehoefte.
Binnen ons onderwijs hebben we veel aandacht voor bewegend leren.
De leerkracht heeft een goede balans tussen kennis overdragen en coachen. Hij ziet het kind in zijn totaliteit. En heeft dus tevens oog voor de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Als team zijn we ook nieuwsgierig en durven we oude routines los te laten.
We stellen ons zelf als team regelmatig de vraag waarom doen we de dingen die we doen?
We zijn kritisch en reflecteren op onszelf.
We benutten elkaars kwaliteiten, hebben niet alleen zorg voor de eigen groep. We voelen gezamenlijke verantwoordelijkheid, dragen zorg voor alle kinderen.
Op deze manier zorgen we voor een meer-ogen-principe.
We werken in bouwen, mentor- en instructiegroepen waardoor er meer ruimte ontstaat voor extra aandacht en extra uitdaging. Onze groepen staan niet alleen op zichzelf, maar staan ook onderling met elkaar in verbinding. Tussendeuren staan open en er vindt samenwerking plaats. Ook is er verbinding naar buiten, het leerplein, de bieb op school, de gymzaal, het speelplein, de buurt en verder. Onderwijs is overal.
Dit maakt onze school speciaal
Op onze school ligt de focus op het kind in zijn of haar ontwikkeling. Ons diverse team (leeftijd, ervaring, affiniteit, talent) werkt gericht samen aan deze ontwikkeling. Wij organiseren hiervoor structureel kindbesprekingen, bouwoverleggen en intervisie.
Wij hechten veel waarde aan goed bewegingsonderwijs, wij hanteren hiervoor een doorgaande lijn vanaf groep 1 t/m groep 8. En het bewegend leren heeft een belangrijke plek in ons onderwijs.
Om ons onderwijs vanuit onze visie vorm te geven werken wij in heterogene groepen 1-2, 5-6 en 7-8. De groepen 3 en 4 zijn homogeen. Dit is een bewuste keuze omdat hier het aanvankelijk leren centraal staat en veel instructies leerkracht gestuurd zijn.
Onze school, ’t Geerke staat in het dorp Puiflijk (gemeente Druten) en heeft rond de 210 leerlingen. De leerlingen komen uit Puiflijk en het naastgelegen dorp Druten. Wij zijn een vreedzame school, we hechten veel waarde aan het pedagogisch klimaat.
Hier staan we voor
Onze missie
Wij zorgen er samen voor dat iedereen er mag zijn en zich optimaal kan ontwikkelen.
In onze missie zitten de zes kernwaarden verweven:
- Ik mag er zijn
- Ik voel me goed
- Ik kan dit zelf
- Ik wil leren
- Ik en wij samen
Onze visie op onderwijs, de stip op de horizon is onderverdeeld in de volgende punten:
- Het kind:
Kinderen zijn eigenaar van hun eigen leerproces middels een eigen portfolio en een weektaak waarin persoonlijke doelen centraal staan. Samen met ouders is het kind zelf de belangrijkste gesprekspartner, waarbij het kind in zijn totaliteit wordt gezien. In de driehoek kind-ouder-leerkracht maken we groei mogelijk en voelt het kind zich betrokken en medeverantwoordelijk.
- Het leren:
We willen iedereen in beweging zetten om zich optimaal te ontwikkelen. Omdat iedereen dit op een andere manier en een ander tempo doet, werken we groepsdoorbroken en zijn we op weg naar een vorm van gepersonaliseerd leren.
Wij willen kinderen onderwijs op maat bieden, passend bij ieders ondersteuningsbehoefte.
Binnen ons onderwijs hebben we veel aandacht voor bewegend leren.
- De leerkracht:
De leerkracht heeft een goede balans tussen kennis overdragen en coachen. Hij ziet het kind in zijn totaliteit. En heeft dus tevens oog voor de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Als team zijn we ook nieuwsgierig en durven we oude routines los te laten.
We stellen ons zelf als team regelmatig de vraag waarom doen we de dingen die we doen?
We zijn kritisch en reflecteren op onszelf.
We benutten elkaars kwaliteiten, hebben niet alleen zorg voor de eigen groep. We voelen gezamenlijke verantwoordelijkheid, dragen zorg voor alle kinderen.
Op deze manier zorgen we voor een meer-ogen-principe.
- Aanbod en leeromgeving:
We werken in bouwen, mentor- en instructiegroepen waardoor er meer ruimte ontstaat voor extra aandacht en extra uitdaging. Onze groepen staan niet alleen op zichzelf, maar staan ook onderling met elkaar in verbinding. Tussendeuren staan open en er vindt samenwerking plaats. Ook is er verbinding naar buiten, het leerplein, de bieb op school, de gymzaal, het speelplein, de buurt en verder. Onderwijs is overal.
Dit maakt onze school speciaal
Op onze school ligt de focus op het kind in zijn of haar ontwikkeling. Ons diverse team (leeftijd, ervaring, affiniteit, talent) werkt gericht samen aan deze ontwikkeling. Wij organiseren hiervoor structureel kindbesprekingen, bouwoverleggen en intervisie.
Wij hechten veel waarde aan goed bewegingsonderwijs, wij hanteren hiervoor een doorgaande lijn vanaf groep 1 t/m groep 8. En het bewegend leren heeft een belangrijke plek in ons onderwijs.
Om ons onderwijs vanuit onze visie vorm te geven werken wij in heterogene groepen 1-2, 5-6 en 7-8. De groepen 3 en 4 zijn homogeen. Dit is een bewuste keuze omdat hier het aanvankelijk leren centraal staat en veel instructies leerkracht gestuurd zijn.